söndag 25 april 2010

Marianne

Vaknade upp i ett soligt skåne...

Bor hemma hos min kusin Roger och hans familj tillsammans med mina morbröder. Mina föräldrar bor hos min moster Tove tillsammans med min moster Monica. Stor släkt så vi har delat upp oss för att få plats.

Har nu ätit frukost och gör oss redo för att åka till Lund för att hälsa på min moster Marianne på sjukhuset. Vi är så många så vi får dela upp oss för att det inte ska bli så fullt i hennes rum.

Mina andra kusiner som jag inte träffade igår kommer också vara på sjukhuset idag.

Ja ni hör hur många vi är, mostrar, morbröder och kusiner med respektive och barn. Stor släkt och alla är så underbara. Nu ska vi göra vårt bästa för att få våran älskade Marianne att få livsglädjen tillbaka. Lunginflammationen är på bättringsvägen och med cellgifter finns det en chans att delvis tillfriskna från cancern men då hon avsagt sig läkemedel och inte vill ha något så står vi hjälplösa och tittar på, ska det vara så? Vi ska göra vårt bästa för att få henne att hitta glädjen igen och ta chansen att leva.

2 kommentarer: