torsdag 24 december 2009

Strålande





Jul, jul strålande jul... Efter en stressig december månad så är det äntligen fyra dagars ledighet. Anlände i natt till Borlänge då alla biljetter norrut var fullbokade tidigare på dagen.

Idag var det med stor förväntan barnen vaknade, det blev en liten klapp på morgonen som barnen kunde pyssla med efter frukost. Efter lunch så var det ut i snön med bob, skidor och pulka. Måste erkänna att jag är barnsligt förtjust att leka i snön tills man blir kall och får snö i skorna. Syrran provade ett par miniskidor i backen och lyckades ta sig ändå ner utan att ramla, bild kommer senare.

Obligatoriska julmaten har spisats och som vanligt äter man tills man spricker trots att man redan efter det "kalla" är ganska mätt.

Tomten hittade hit vid 17- tiden och delade ut julklappar. Reaktionen när pojkarna upptäcker en lykta som lyser i skogen och som kommer allt närmare är helt otrolig. När sedan tomten står vid dörren och knackar på är det magiskt. Själv var jag ju livrädd för tomten när jag var liten och gömde mig bakom soffan.

Lyckades även med att bli världens bästa mamma idag när William öppnade sitt paket med Wii konsolen, ögonen bara lyste och jag fick frågan ÄR DET SANT? ja det var sant :)

Julgodiset är nu framplockat och det är dags för lite vin framför öppna spisen.

Till er alla... ha en riktigt God Jul! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar