måndag 22 februari 2010

F#n


Måndag morgon och -23 grader när vi vaknade i morse. Ordentligt klädda med varma kläder gick vi till Brommaplan för att där få beskedet att det inte går någon tunnelbana "ovan jord". Säkert 500 personer i kö till ersättningsbussarna så vi beslutar oss för att promenera till Abrahamsbergsskolan. Lämnar William precis i tid och sen börjar mitt äventyr med att ta mig till jobbet. I en halvtimme står jag och väntar på ersättningsbussen som aldrig kommer fy f#n för SL, inte en taxi i sikte så jag ringer min personal och dom står beredda att öppna butiken om jag inte skulle hinna. Småpratar lite med dom andra i busskön och det är en dam som också ska till Vällingby så vi beslutar oss för att stoppa en bil vid rödljusen. Killen i bilen blev nog lite paff men självklart får vi åka med, han skulle inte ända till Vällingby men skjutsar dit oss ändå. Tusen tack till killen i den vita volvon :)


1 kommentar:

  1. Tur att det finns snälla människor när det är kaos!
    Kram på dig gumman!

    SvaraRadera