tisdag 26 juli 2011

Ullis

Åkte in till Åhléns city efter jobbet och uppdaterade min underklädesgarderob. När jag står där så blir jag osäker på vilken bh storlek jag har så jag frågar om hjälp, 70 c blir svaret och jag som nästan var säker på att jag hade 80 b. Noll koll med andra ord. hittar två bhar som jag gillar och som sitter bra och kompletterar den ena med matchande trosa :)

Fortsätter till Ullis jobb för att möta upp henne efter hon slutar jobbet. Hon har dock fortfarande fullt upp i butiken med kunder då jag kommer dit trots att det är en kvart efter stängning. När sista kunden äntligen lämnat butiken så hjälper jag henne vika ihop kläder efter kunderna så att det underlättar för henne inför morgondagen.

När det är klart fortsätter vi till söder och Ljunggrens takterass där vi skriver upp oss på listan för att få ett bord för att kunna äta middag. Det ska ta ungefär en halvtimme säger bartendern men när 40 minuter gått och vi fortfarnade inte fått något bord så går jag till baren och frågar vad som händer. Självklart har dom missat vår bordreservering :( Vi får dock några glas vin som kompensation så vi var ganska nöjda ändå. Jag valde musslor till varmrätt och Ullis en hamburgare. Antal musslor var lätträknade och helhetsbetyget för Ljungrens blir bara en etta idag... Jag vet att dom kan bättre eftersom det är en av min favoritrestauranger men i kväll så var dom jäkligt förvirrade och väldigt nonchalanta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar