lördag 14 april 2012

Barnvakt


Sedan länge planerat hade jag lovat att vara barnvakt idag åt Jordan och Charlie så jag hämtade dom i Abrahamsberg vid elva tiden så att Ullis kunde åka iväg till ett bröllop som hon var bjuden på. Riktigt snöoväder när jag hämtade och Jordan och mina skor var rejält blöta när vi kom innanför dörren här hemma.

Ordnade ett databord för dom större barnen och tog fram massor med kritor, papper och pyssel till lilla Charlie. Allt pyssel gjorde Charlie trött så han somnade under bordet. När jag försökte lyfta upp honom för att han skulle få sova på Williams säng kröp han under en stol och somnade om. Till slut så kunde jag lyfta över honom till soffan så han kunde få sova bekvämt. Fixade lunch till dom stora killarna och sen gick jag också och la mig en stund och vilade...

När vi alla var vakna igen blev det lunch till Charlie och sen åt vi tårta allihopa... Är inte alltför ansträngande att ha tre barn hemma samtidigt...

1 kommentar: