onsdag 17 april 2013

Kram

Efter en rejäl magkatarr som sänkte mig i fem dagar så är jag nu på bättringsvägen... Länge sedan jag var så här dålig. Magkatarr i mitt fall gör så fruktansvärt ont, ungefär som om någon stuckit in handen i magen och vrider om så det svider och smärtan och illamående gör en helt sänkt och orken bara försvinner. Jag sover mest när jag har magkatarr och då aptiten försvinner och jag inte kan äta så blir man så svag. Jag vet att jag måste äta men denna gången lyckades jag inte behålla någon mat i magen på fem dagar och utan näring blev jag ännu svagare. Bästa J släpade mig till akuten i söndags så jag fick träffa en läkare. Dom tog blodprover och kollade blodtryck mm. Klarade mig dock från att bli inlagd med dropp om jag lovade att försöka få i mig vätska. Får inte torka ut, det är det viktigaste. Mat kan man tydligen vara utan ett par veckor... Nu ska jag fortsätta ta det lugnt den närmaste tiden men det brukar vara lättare sagt än gjort. Tack alla som hört av sig om hur jag mår och stöttat mig för att bli frisk igen. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar