söndag 8 november 2009

Spisen

Knakade i ryggen när jag vaknade (kärringsymptom) och jag fick ta det lugnt tills det släppte.

Har varit på matlagningshumör idag och det känns som om jag stått vid spisen flertalet timmar men åh så gott resultaten blev :) Fick för mig att jag var sugen på räkor så jag frossade i denna delikatess och kokade sen fond på skalen som jag gjorde soppa på. Är inte så förtjust i soppor men den här blev suveränt god och den bästa jag någonsin gjort. Borde fixa lite fler middagar här hemma så jag kan exprimentera med olika maträtter. Fixade även en höstgryta som nu puttrat på spisen i fem timmar, köttet är så mört och gott.

Fick promenera ner till Brommaplan dock och komplettera med ingredienser men nu har jag menyn klar för hela veckan :)

Nu är det dags för en kopp te och mys i soffan...

2 kommentarer:

  1. Åh lät gott. Jag kommer gärna på exprimentförsök haha.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är alltid välkommen :)kram

    SvaraRadera