tisdag 1 mars 2011

Adrenalin

En dag med många målsamtal och dagen gick fort. Stod i kassan en stund på eftermiddagen då jag ser en tjej plocka på sig små godisburkar och diskret smugglar in dom i jackärmen. Fortsätter hålla ögonen på henne medans jag samtidigt ringer på förstärkning av övrig personal. Tjejen har nu en godispåse i handen och forsätter gå runt i butiken och när hon går bakom ett bord och kommer fram igen är påsen borta. Jag frågar då henne om hon inte skulle ha påsen hon nyss hade i handen så kan jag lägga tillbaka den på dess rätta ställe. Precis då kommer en gammal dam till mig och frågar priset på en vara och tjejen jag pratat med springer ut ur butiken. Känner att adrenalinet pumpar men jag avstår från att springa efter denna gång. Nu vet hon att vi har ögonen på henne och jag tror inte hon vågar sig in igen och om hon gör det då jäk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar