fredag 6 maj 2011

Accent

Hade en engelsktalande dam inne i butiken som handlade idag. Hon handlade ganska mycket så vi hann prata en hel del. Helt plötsligt ställer hon frågan: Vart är du ifrån? Jag blev lite ställd men svarade Sverige och då sa hon att jag hade en fantastisk engelsk accent och trodde att jag var därifrån, och jag som tyckte att det lät som att hon var från England... Sist någon sa att jag hade en accent fick jag höra att den var amerikansk, lite lustigt hur det kan bli... Jag vet att jag har väldigt lätt för att "plocka upp" accenter/dialekter från dom jag umgås med men det är helt omedvetet tills någon påpekar det. Någon sa att det var språköra... hm... vad vet jag...? Jag älskar accenter och min favorit just nu är irländska och skotska... Jag har också förmågan att falla för killar med fantastiska röster och dom får många pluspoäng på kontot...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar