söndag 15 maj 2011

Spontant

Dagen började med cirkusträning på Vasa Real (Odenplan) kl 11. På vägen hem bjöd vi spontant in Melin & Co på tacomiddag för det ville Willliam ha. In på Konsum på vägen hem för att köpa toapapper och några tillbehör till middagen. Kom hem med allt och lite till utom toapapper, ibland har man minne som en fiskmås...

Vädret klarnade upp senare på eftermiddagen och jag ändrade snabbt middagen till att grilla istället för taco till mutter från William. Ibland är jag glad över att jag är en "hamster" och skåpen och kylen är fulla med alternativ. Grillad fläskkarré med div tillbehör och det blev med beröm godkänt. Insåg att biten jag köpt med fläskkarré vägde 1,5 kg så det fanns mat för fler så jag ringde Cissi och sa: maten är klar om 30 min, kom och ät. Vilket hon gjorde :) Blev ingen större efterätt men killarna fick iaf grilla marshmallows. Hade planer på att fixa en paj men det uteblev pga tidsbrist...

Gästerna gick hem och jag höll mitt löfte med taccomiddag till William så han har nu ätit två middagar medans jag fixade disken under den sistnämnda... Nu är det soffläge och vila resten av kvällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar