lördag 18 juni 2011

Kommunikation

Kommunikation för mig är A och O, utan kommunikation fallerar det mesta. När två parter inte kommer överens och den tredje parten blir lidande är det katastrof. Jag har länge anpassat mig för att allt ska flyta på smidigt men senaste året har jag känt mig helt överkörd och respektlöst behandlad vilket jag tydligt markerade för några veckor sedan, ändå fortsätter det hela och när jag nu står på mig så slutar det i kaos. Fick ett par samtal idag och i det första så markerade jag min vilja och påpekade att jag tydligt meddelat sommarens semesterplanering i mars och vilka veckor det är, frågade även den berörda om övriga veckor för att inga missförstånd skulle ske. När den andra parten ignorerar och inte respekterar detta så blev det ett mycket frostigt samtal. Samtal nummer två kommer några timmar senare där jag får en rejäl utskällning och luren slängd i örat... Det sorgliga i det hela är att nu blir den tredje partern lidande av det här när "vissa" inte kan respektera andra...

1 kommentar: