söndag 23 september 2012

Byxorna

Inget bloggat på två dagar för jag har varit både trött och upptagen... Mys med ett krasslig J igår. Stackarn var alldeles genomförkyld i morse så han åkte hem och kurerade sig så då fick jag lite egentid och började pyssla. Ja inte pyssla direkt förstås, måste ju dricka några koppar te och softa i soffan några timmar först... Slutligen kom jag in i duschen och gjorde mig i ordning för en promenad till återvinningscentralen där jag kastade allt möjligt. Försöker vara miljövänlig och återvinner så mycket jag kan även om det innebär att jag måste promenera en kilometer för att kasta allt... Mötte upp Pia och vi tog en powerwalk runt Lillsjön några varv. Högt tempo och vi blev båda rätt möra på slutet. Dessutom snubblade jag på en träbrygga och gjorde en rejäl vurpa och skrapade upp mitt knä och förstörde byxorna som fick ett stort hål :( Byxorna var nya och det här var andra gången jag använde dom. Eftersom vi varit så nyttiga gick vi och köpte lite asiatisk hämtmat och mumsade i oss innan min tvättstugetid började. Nu är allt tvättat och sängarna nybäddade. Grannen har dessutom varit förbi med två kassar plommon så nu ska jag äta några innan det är dags att sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar