måndag 25 april 2011

Beröm

Tillbaka till jobbet idag och bort med påsken för att få fram lite nyheter. Det roliga med mitt jobb är att det alltid är rotation på varorna och att vi skyltar om ofta. Det blev en extra bonus idag då jag helt plötsligt blev en "räddande ängel" som hjälpte en herre med vinglas som han sökte. Han var jättenöjd med sitt inköp och tackade så mycket för hjälpen. Beröm nr 2 blev när en tjej kom in i butiken och ville hjälp och då fick jag höra orden... du är alltid så glad och serviceminded när man är här och det är en fröjd att få komma hit och handla av dig, tack för dom orden dom värmde :) En tredje person som kom in i butiken är en gammal stammis och jag brukar alltid prata lite extra med den damen. Hon får syn på mig först och går med snabba kliv fram till mig och säger: Wow!!! vilken snygg frisyr du har klippt, det passar dig jättefint. En oväntad komplimang men jag blev jätteglad :) Och för dom som inte vet om det så har jag klippt mig jättekort och har inte haft den här längden på ca 20 år. En bild kanske kommer när jag känner för det ;)

Var hungrig när jag lämnade jobbet och att gå och handla mat när man är hungrig är inte alltid så lyckat. Blev riktig lyxshopping på ica när jag köpte alla mina favorit delikatesser men ibland måste man få skämma bort sig själv. Befinner mig just nu i matkoma men måste rycka upp mig och få lite gjort här hemma innan det är dags att sova...

Och tack än en gång Pia som lockade med bbq middag i kväll, nu har jag bangat två kvällar på raken, det måste bli skärpning!!!

1 kommentar:

  1. Låter som en underbar jobbar dag i Vby City ;)
    Längtar till imorgon då jag får komma tillbaka efter påskledigheten ;) Kommer inom i morgon. puss!

    SvaraRadera