söndag 17 april 2011

Energin

Vaknade vid sjutiden i morse och bara låg och njöt av att jag kände mig mycket bättre, vågade knappt röra mig för att då kanske magen skulle börja krampa igen. Slumrade till igen och vaknade när William började röra på sig vid niotiden. Han skulle igår enligt honom själv bara mysa en liten stund brevid mig men det slutar med att han snor hela mitt täcke och mina tre kuddar och somnar. Hade inte hjärta att flytta honom så jag tog hans täcke och kuddar istället och myste brevid honom. Man får passa på för snart är väl mysa med mamma ett minne blott...

Vi kom utanför dörren idag men det var med väldigt sakta tempo och darrande ben jag tog mig ner till Brommaplan, William åkte sparkcykel. Har bara fått i mig lite ris dom senaste fem dagarna och magen och energin är borta. Fem kilo har jag gått ner på dom här dagarna, ingen diet jag rekommenderar men det mesta är väl vätskebrist och den tomma magens förtjänst som visar nedgången på vågen. Lovade William sushi så han fick det medans jag nöjde mig med soppa och lite ris för att inte chocka magen. Fortsatte till Konsum för att äntligen få min efterlängtade proviva juice. Blev en hel del grönsaker och frukt också då detta har blivit en bristvara i kylskåpet dom senaste dagarna. William älskar frukt och grönsaker så vi brukar ha massor hemma :)

Vi lyxade till det med varsin glass på hemvägen av årets nya smaker som vi avnjöt i parken. Orkade inte äta upp min så William hjälpte gärna till. Ljuvligt väder så jag satt en stund på en parkbänk medans William åkte runt, runt, runt med sparkcykeln.

Hem igen och då tog energin slut och jag fick lägga mig ner och vila...

Semester dom närmaste tre dagarna och då hoppas jag gå tillbaka till det normala igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar