lördag 2 april 2011

Faster


Vaknade av ett sms från Williams faster i morse som frågade om dom fick komma förbi och hälsa på och det var ju självklart att dom får det :) Fick plötsligt lite bråttom att komma upp och iväg för att göra mina ärenden innan jag började städa. Alltid bra med lite tidspress så saker och ting blir fort gjorda :) Hann också baka brownies till fika och gjorde smoothies som ett nyttigare alternativ för dom som ville ha det :) Mycket prat, lek och fika och sen gick pojkarna ut och lekte en stund medans jag plockade fram pyssel som dom kunde göra senare. Är det någonting det finns mycket av här hemma så är det pysselsaker och jag är glad när det blir använt så det minskar med material som bara tar plats...

Tiden gick så fort när dom var här och det var nästan middagsdags när dom gick hem. Fixade middag här hemma och diskade undan innan det var dags för nästa projekt, förbereda morgondagens dessert som jag ska bjuda på när min personal kommer på middag :) Har gjort en hallonpannacottapaj som jag tror kommer att bli riktigt mumsig. Vad det blir till varmrätt har jag inte riktigt bestämt men tror det blir något med kyckling. Törs inte göra risotto för det verkar ju skrämma bort folk eller det kanske bara är irländare som är lättskrämda ;)

Nu är det dags för ett glas vin och soffan och bara njuta av kvällen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar