måndag 5 december 2011

Äntligen

Ja, jag vet det är en skandal men här kommer äntligen några fler foton från resan till Oxford. Bilderna är från fredagen och dagen på lördagen... enjoy!
Det finns några "måsten" när jag är i England och ett av dom är att äta KFC :)Charmig liten gränd som vi passerade på väg till saluhallen...Helt otroliga tårtor som en cupcake butik i den charmiga saluhallen hade... Mycket imponerande hur man lyckas med tårtor som ser ut som konstverk...Kunde inte låta bli att ta ett foto på denna kyldisk på Marks & Spencers som som sålde "ett glas vin" Detta skulle aldrig finnas i Sverige med alla våra regler och lagar...Karamelliserade vitlökar bådar gott inför kvällens middag...Med Anna vid spisen kan inget gå fel...
Kvällens middag som Anna fixade, älskar lamm så det passade mig perfekt...
Fantastisk efterätt med ananas och mynta, så enkel och så fantastiskt gott :)Starten på vår lördag i Oxford centrum...
Ett par pints klockan elva på förmiddagen funkar alltid och på denna charmiga pub som är en av dom äldsta i Oxford så kände jag mig nästan yr och inte på grund av ölen utan av golvet som var vinklat åt alla håll...

Fish finger sandwich, jag förstår inte allt detta bröd som engelsmännen alltid ska äta... smakade dock gudomligt och var det närmaste jag kom fish & chips denna gång...Charmig pub där vi åt lunch och vädret var så fint så vi passade på att sitta utomhus...
Lite Venedig stil över denna byggnad... Många trevliga byggnader i Oxford...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar