onsdag 7 december 2011

Funderande

Äntligen onsdag igen och dags för min vecka med William... Hämtade honom på fritids och han var ordentligt klädd förutom skorna. Gymnastikskor när det är nollgradigt och snöblask ute, hur gick det här till? Jag köpte tidigt i höstas en ordentligt varm vinterjacka, byxor och mössa och sa åt hans pappa att då kunde väl han fixa vinterskorna. För mig verkar det som en bra fördelning... inte då... William har tydligen vinterskor men hemma hos hans pappa men dom får han inte använda när han är hos mig. Hur kan man skicka iväg sitt barn med skor som är för kalla? Tydligen finns det också en uppsättning till med vinterkläder hos hans pappa som han ska ha när han är där. William berättade för mig att det är konstigt att ha två uppsättningar med kläder men att hans pappa sagt att dom blir mindre slitna då och kan även användas nästa säsong. För mig låter det helt absurt då vi talar om kläder till ett barn som växer och han har med all säkerhet växt ut kläderna till nästa vinter. Tidigare år har det funkat med en uppsättning som har följt med mellan oss men jag misstänker att någon tappat staken när han träffade någon ny... Lite funderande ställer jag mig även frågan, om det hade varit -20 grader kallt ute hade William även då haft gymnastikskor på sig?

1 kommentar:

  1. Fy fan vilken idiot!!!
    Om jag hade tänkt så så hade mina barn gått nakna, för deras pappa köpte aldrig några kläder till dem! :-(

    SvaraRadera