tisdag 27 december 2011

Samvete

Oj vilken dag!!! Började lugnt då William sov till strax efter elva men sen var det dags för lunch och packa. Hade kollat att vårt tåg skulle gå i tid och enligt SJs hemsida var det inga problem. När vi kom till stationen var tåget 50 min försenat. Inte många personer på tåget ner till Sthlm och vi hade en mysig resa. När vi skulle kliva av upptäckte vi dock att vår väska inte fanns kvar på tåget utan det stod en annan väska där, någon hade uppenbarligen tagit fel väska hem. Jag öppnade denna väska för att hitta någon ledtråd till ägaren och hittade namnet Sovré, inte många med det namnet i Sthlm så det var enkelt att hitta. Ringde henne och vi kom överens att mötas på stationen för att byta tillbaka våra väskor. Så långt var allt väl men när vi kom hem så upptäckte vi att ett av Williams Wii spel var öppnat (inplastat från början och aldrig använt) och spelet var borta. Jag anser mig själv vara en mycket ärlig människa och skulle aldrig ta något från någon annan men det var tydligt att det hade gjorts i detta fallet, har personen inget samvete??? Fick en mycket ledsen liten kille att trösta här hemma... Läser du någonsin detta och har ett samvete så skickar du tillbaka spelet!!! Du har mitt nummer och hittar lätt min adress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar