söndag 4 september 2011

Bröllop


Har haft ett fantastiskt dygn i Västerås med ett sagolikt trevligt bröllop mellan Christine och Ola. Det hela började dock lite stressande då jag skulle checka in på hotellet och insåg att jag glömt mitt mastercard på centralen i Sthlm då jag köpte en flaska mineralvatten. Såg framför mig hur jag skulle bli tvungen att sova i rabatten utanför hotellet. Tack vare min pappa och trevlig personal i receptionen så ordnade det sig till slut, tack pappa!!!

När jag kom upp på mitt rum så var det bara att skynda sig att duscha och byta om. Brudens mamma och bror kom och hämtade upp mig utanför hotellets entré för att jag skulle få skjuts till kyrkan som låg i Irsta en bit utanför Västerås, tack!

Vacker kyrka ute på landet och vigseln var mycket vacker och ja tårarna fanns ju där som vanligt och dom började redan när jag såg bruden skrida in i kyrkan, hur tagen man kan bli av stunden. Jag brukar inte vara så här men det är väl åldern...

Efter vigseln så blev det såpbubblor som blåstes över brudparet vilket blev mycket effektfullt på alla foton. En professionell fotograf var inhyrd och han fotograferade flitigt.

Tillbaka till hotellet blev det bubbel och mingel i väntan på att brudparet skulle anlända. Och till slut kom dom till gästernas stora jubel.

Vi fick komma in i stora salen där middagen skulle hållas och till min stora förtjusning var det dukat med runda bord förutom till honnörsbordet, har alltid velat vara på ett bröllop med runda bord och nu fick jag det... Bordsplacering självklart och jag hamnade vid ett bord med jättetrevliga personer :) Befarar dock att dom fick skavsår i öronen av allt mitt pladder, varför kan jag aldrig vara tyst?

God middag, trevliga tal och underhållning. Senare på kvällen släpptes det på med fler vänner och baren öppnade och en dj började spela. Självklart med inledning av en brudvals, då jag har två högerfötter fick jag dock avstå denna dans men stuffade senare runt till andra discodunk låtar...

Kvällen gick alldeles för fort och jag återvände till mitt hotellrum och somnade. Jag har dock svårt att sova första natten i en ny säng och nu likså. Vaknade ganska tidigt av att jag hörde ett ljud från badrummet ungefär som om duschen hade satt igång av sig själv. Självklart var det inte så utan det var ganska lyhört från dom andra rummen och detta ljud upprepade sig hela morgonen varefter folk vaknade.

Jag är ingen frukostmänniska men självklart måste jag ju utforska vad hotellet hade att erbjuda så jag gjorde mig i ordning och gick ner. Nu var det väldigt fiffigt anordnat då bröllopsgästerna som var ganska många som sovit över fick en egen sal att äta i och trevligt att se alla igen från gårdagen...

Strax efter elva var det dags att säga adjö och promenera till tågstationen för att ta tåget tillbaka till Sthlm. Gick med ett stort leende på läpparna och supernöjd över en så trevlig helg! Tack kära brudpar och all lycka till i framtiden! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar