onsdag 23 november 2011

Bilder

Hade för avsikt att lägga upp alla bilder från resan till Oxford i kväll men då det tar sån tid att ladda upp bilder får ni här ett axplock från lördag kväll och söndagen. Återkommer med fler bilder så snart jag kan...

I väntan på bussen in till Oxford city och middag på Jamies Italian. Har alltid velat testa på en Jamie Oliver restaurang och den här kvällen fanns chansen :)Grymt god Mojito...
Seaside risotto, clams, mussels, prawns, cockles, gurnard, chili & white wine...
Sicilian spaghetti fritters, Ricotta, parmesan & parslet with a chilli and tomato sauceAnnas varmrätt. Ska kolla menyn för att kunna ange vad det var... Anna var så rar och fixade menyer till mig att ta hem :)
Prosciutto & pear sallad with shaved pear & pecorino, rocket, herbs & toasted pine nuts
Anna lite på sniskan, måste ha varit fotografens fel...
Min underbara dessert, chokladbrownie med hallon och glass, kunde ha varit utan glassen även om den var god. Brownien var varm och den smälte i mitten - mums!!!
Vet inte varför men ibland får jag för mig att fota toaletterna på restauranger, borde jag söka hjälp....?
En gammal tant, vette sjutton vart rufset i håret kommer ifrån men ölen var god...
Cooooooola AnnaDet blev några pints efter den suveräna middagen, finns antal pubar att välja på...
Kan en Engelsk söndagslunch på puben bli mer klassisk än så här?
Härliga Anna och Andy, Anna körde så jag och Andy fick dricka pints...
Puben från 1500-talet, mycket charmigt
Otroligt charmig by som vi promenerade runt, den var så liten att den knappt kan kallas by...
Mys i soffan sista kvällen med schysst musik, gott vin och goda ostar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar