söndag 20 november 2011

Great

Middag pa Jamies italian igar var fantastisk. Vi borjade med drinkar i baren dar jag drack en av dom basta mojito jag smakat. Vi blev snart visade till vart bord och fick menyn och massor att valja bland. Kunde inte bestamma mig sa jag tog tva starters. Den ena var en seafood risotto som hade ljuvliga smaker dock tyckte jag sjalva risottoriset kunde ha kokat ett par minuter till. Provade ocksa en spaghetti fritters med olika ostar och massor av farska kryddor, ocksa den var mycket god. Var servitor fick dock fraga tva ggr om det stamde att jag skulle ha tva starters och oj vilken servitor - jag tror jag ar kar!!! Man kunde drunka i den mannens ogon... Till varmratt valde jag en paron och parmasallad med rostade pinjenotter och till efteratt en varm chokladbrownie med frukt och glass. En mycket god middag och vi var jattematta och nojda nar vi gick dar ifran :) Det enda jag saknade var numret till servitoren, kanske borde ha fragat efter det ;)

Vi kande inte riktigt for att aka hem nar midagen var avslutade sa vi besokte en av manga pubar for en pint innan vi akte hem. Pubar finns det som bekant manga av i det har landet...

Idag blev det en biltur ut pa landet till byn Great Tew dar vi stannande pa en jattemysig pub fran 1500-talet och at riktigt rustik engelsk mat. Sjalvklart med tillhorande pints och en smarrig efteratt. Provade aven en cider som jag tyckte var god. Det ar verkligen vackert ute pa landsbygden och jag njuter av att aka pa alla slingriga smavagar.

Pa vagen hem passerade vi ett garden center dar vi stannade till och kopte en snoskyffel, man vet ju aldrig om det kommer sno i ar...

Val hemma igen tog vi en powernap da vi var lite sega allihop och nu sitter vi i soffan och softar innan det ar dags for lite ost och vin. Det ar ljuvligt att vara pa semester :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar