söndag 13 november 2011

Middag

Härlig middag igår som startades med bubbel och tilltugg i väntan på förrätten. Till förrätt blev det en jordärtskockssoppa som var helt gudomlig, till detta serverades ett surdegsbröd och tryffelskinka och champagne att dricka - mums!!! Till varmrätt blev det anka och två sorters kål, jag älskar anka och det var evigheter sen jag åt det så jag blev så glad när det serverades :) Det blev två olika röda viner till varmrätten där den franska slog ut den tyska men båda var jättegoda. Lite ostar hann vi också med och ytterligare en flaska vin. Jag kan sitta och äta i evigheter när allt är så gott och sällskapet är så trevligt. Klockan tickade dock alldeles för fort och strax efter klockan ett var det dags att ta tunnelbanan hem igen. Glömde tyvärr min kamera hemma så jag får komplettera med lite bilder vid ett senare tillfälle då Jonte fixade dokumentationen med sin kamera. Tack Robert, Maja, Alvar, Jonte och Peter för en trevlig kväll! :)

Idag har det varit cirkusträning för William och sen handla mat och få besök av pappa som levererade min födelsedagspresent - en ny dator :) Var ju passande att pappa kom just i dag när det är farsdag så jag kunde laga en god middag :)

Nu blir det dock soffan en stund, disken får vänta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar