söndag 25 mars 2012

Klockorna

Det blev en sväng till Sumpan igår till Pias inredningsparty... Kollade runt lite, käkade snittar och hällde i mig ett par glas vin innan jag återvände hem. Missade självklart bussen både på dit och hemvägen...

Trodde jag skulle få besök igår av en vän men så blev inte fallet, när vännen sen inte ens behagar att meddela det blir jag irriterad. Tar nog ett tag ett tag innan jag pratar med den personen igen...

Idag var tanken att sitta att jobba men då solen visade sig från sin bästa sida så hamnade jag på balkongen med en bok och där satt jag i 400 sidor tills boken var utläst. Gillar att läsa och nu kunde jag inte slita mig. Hann dock med att fixa en snabblunch som jag tog med mig ut. Passade även på att hälla upp årets första glas rosévin för det var jag värd...

Tack alla vänner för inbjudningar till att göra saker men idag var dock humöret mest på att vara hemma och vara för mig själv...

Har en intensiv period framför mig då vi är kort om personal på jobbet. Dick och Jenny fick en son igår som ska heta Vilgot. Stort grattis till underverket :) Har dock fått slänga om schemat fort som f#¤ då det blev pappaledighet. Tur nog har jag fantastisk personal som ställer upp och fixar tider. Kommer dock att gå in tidigare i morgon då det är leverans...

Blev inga grillar shoppade i helgen, tiden räckte inte till igår. Borde man tjata på grannen så man kommer iväg? Nja tror jag låter bli... Det ordnar sig säkert ändå. Är det någon annan med bil som känner sig på shoppinghumör så säg gärna till...

Dags att fixa middag men önskar er alla en fortsatt trevlig kväll, ni har väl kommit ihåg att ställa om klockorna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar