lördag 15 januari 2011

Dröm

Hade en sån underlig dröm i morse. Jag jobbade i butiken med att fylla på varor då jag behövde gå ner på lastkajen och ta emot en leverans, nere på lastkajen fanns dock en gigantisk grön tompall som vi skulle försöka slänga. Helt plötsligt är Jenny och Oscar där och vi går genom olika kulvertar när vi hamnar i sjukhuskorridorer och nu sitter Jenny plötsligt i en kundvagn. Vi blir stoppade av några sjuksköterskor och måste fylla i ett frågeformulär om INXS. Oscar och Jenny är klara före oss, jag har dock inget minne av vem jag har sällskap med. Kommer sedan ut genom en dörr och hamnar på ett berg mitt ute i en skog där jag ska plocka svamp med min mamma. Jag börjar gå ner för en skogsväg då jag möter Lovisa som kommer åkandes i en bil med Linnea och Linnea frågar mig om jag tvättar mina kläder med vanlig tvål och när jag säger nej så tjatar hon på mig att följa med till deras fäbod uppe på ett berg så jag följer med. Finns fler människor vid denna fäbod minns dock bara att Björn är där. Jag känner mig helt plötsligt väldigt trött så jag lägger mig ner på en filt och vilar då det kommer en raggarbil åkandes. Ur bilen kliver flera människor och en av dom är Jamie Oliver som frågar om det finns på plats på min filt. Ligger där på filten och pratar mat när Jamie säger nu ska vi laga mat och jag får ställa mig vid en gryta och börja fritera små krabbor som jag får servera. Precis när maten är klar så ringer min väckarklocka. Jösses vilken konstig dröm....

Nu är det dags för en kopp te innan det blir en dusch och sen till jobbet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar