söndag 2 januari 2011

Imponerande


Imponerande nog så kom jag utanför dörren på en timmes promenad där jag hann både slänga returartiklar, byta patron och handla. När jag kom hem igen så började jag baka en chokladfudgetårta, hade sett receptet när jag letade recept inför nyår och jag kände att den här måste jag baka. Kakan in i ugnen för gräddning och då passade jag på att slänga ut granen bakom huset. Fick pulsa i snön för att komma till skogen men det gick bra även om snön gick upp till knäna. Precis på väg tillbaka då Ullis och Charlie kommer på besök :) Kokar fudgen som blir gudomligt god :) Tar dock över en timme innan den stelnat något men jag serverar den ändå. Hade Hallon, passionsfrukt och lättvispad grädde som tillbehör - mums!!! Finns massor kvar om någon känner sig fikasugen :) Nu ska jag fixa en gryta till middag och plocka ner dom sista julsakerna innan det är dags att färga håret...

2 kommentarer:

  1. Mums.....får smaka den på tisdag...hoppas jag, dvs om det finns något kvar då!? :-)

    SvaraRadera
  2. Den var helt underbar :) Tack söta Heidi för fika stunden! Kraaam

    SvaraRadera