tisdag 4 januari 2011

Vänskap

Har funderat lite dom senaste dagarna vad vänskap är, jag har ett fantastiskt nätverk av vänner men ibland känner jag att det finns plats för fler vänner i mitt liv. Nya möten ger mig energi och nya infallsvinklar och nya tankar är fascinerande och får mig att tänka i nya banor. Men vad är det som får två personer att bli vänner och kan man efter bara efter ett möte säga att man är vänner? Ibland kan vänskap vara något som växer sig fram men om man bara träffas en gång så blir det lite svårt. Jag försöker ha ett öppet sinne och lyssna på vad andra har att säga och respekterar andra åsikter. Det är en mening som fastnat i mitt huvud som jag fick höra förra veckan: du är inte som jag trodde att du skulle vara, glömde dock fråga om det var bra eller dåligt... Jag har vänner som hör av sig varje dag och jag har vänner som hörs mer sällan men det känns ändå som om det var igår vi pratade, vänner som ställer upp i vått och torrt, vänner som ger energi och jag alltid vet finns där när jag verkligen behöver dom. Vänner vars omtanke gör mig väldigt varm i hjärtat och är helt fantastiska. Försöker också vara den bästa av vänner och visar gärna min uppskattning och överraskar gärna i vardagen med nya infall eller ibland bara en liten blomma/present som jag vet kan värma i den trista vardagstristessen som uppstår ibland. Läste en gång ett citat som jag tycker är fantastiskt " främlingar är vänner du inte känner" . Försöker tänka på det när jag rör mig bland folk och vad värmer mer än ett leende när man minst anar det :)

1 kommentar:

  1. Åh vad fint skrivet gumman!
    Jag isntämmer på alla punkter!
    Kram vännen, du är en fin vän!

    SvaraRadera