söndag 22 januari 2012

Fixar

Vilken härlig dag, solen sken så nu tog jag mig i kragen och gick ut och tog en promenad. Det blev en promenad till återvinningscentralen för att lämna diverse innan jag gick vidare till Brommaplan och kompletterade upp nästa veckas middagar. Har ju lovat mig själv att ta med matlåda till jobbet och hittills har jag klarat av det varje dag. Kyl, frys och matskåp minskar här hemma och jag inser hur mycket mat jag har som jag glömt bort. Nyttigt med en rensing ibland och jag känner mig nöjd med mig själv då jag vet att jag i vanliga fall alltid kastar en massa mat där datumet gått ut...

Har också blivit lite fortsatt rensning i garderober som jag påbörjade igår. Tänka sig vad mycket plats man får när man organiserar och rensar bort. Några kassar är klara som ska gå vidare i hjälpsändningar och förhoppningsvis glädja någon annan...

Nu blir det soffläge resten av kvällen om jag inte får för mig att göra något litet projekt, har ju en del kvar att fixa... Ja, jag vet att jag alltid fixar och trixar men har man begränsat med utrymme så gäller det att ha koll och dessutom tycker jag det är ganska rogivande att pyssla här hemma... När ska jag komma hem till dig och organisera? ;)

1 kommentar: