måndag 23 januari 2012

Spontan

Otroligt stor och tung leverans till butiken. Försök att dra två kubik (två pallar som är packade ovanpå varandra vid leverans med en höjd över två meter) i en trång hiss och sedan fastna. Hände mig två gånger idag, fick sätta ryggen mot hissväggen och sen pressa fötterna mot pallen för att den skulle rubbas. Såg säkert helt hysteriskt roligt ut men jag var helt slutkörd när jag dragit upp leveransen... Jag är van att dra pallar men att fastna kan även hända mig ibland och inget man sätter ny personal på att göra.

Pia smsade under dagen och hade bilder på drakar till William som hon printat ut så jag bjöd spontan över henne på middag. Det blev en tre rätters middag, det finns resurser här hemma och som jag gärna använder mig av :) Eftersom det var måndag gjorde vi det hela lite festligare och öppnade en flaska vin...

Nu blir det dock soffan och en kopp te innan jag somnar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar