torsdag 5 januari 2012

Helvete

Det här har inte varit någon bra dag...

Det hela började på väg till fritids, William skulle ringa från sin mobil men den krånglade av någon konstig anledning så han lånade min för att säga hej till sin pappa. När det telefonsamtalet var klart säger William, pappa säger att jag måste gå hem till honom och byta kläder innan jag går till fritids. Anledningen till att han hade kläder på sig som hans pappa köpt var att dom var på museum igår och när jag mötte upp William så hade han inte hunnit byta om. Jag tyckte det lät underligt att William skulle behöva gå dit och byta om så jag ringde upp hans pappa igen och frågade varför det var så viktigt att byta jacka och om han inte kunde komma till fritids istället om det var så noga. Det är ju mitt i natten får jag till svar, hm... klockan var 09.15 och att han skulle byta alla kläder och då jag svarade att han hade nya rena kläder hemifrån mig på sig då tog det hus i helvetet!!! Jag har aldrig hört någon skrika och svära så mycket någonsin. En vuxen man som inte kan föra en dialog, det måste bli skärpning, till råga på allt hörde William denna konversation och blev jätteledsen och började gråta. Det skär i hjärtat när William blir ledsen... Hur kan han göra så här mot sitt barn? Är det inte alltid för sitt barns bästa som man ska agera?

Eländet tog inte slut efter det här. När jag ringer personalen på fritids för att kolla att allt är ok efter morgonen så får jag prata med William och då berättar han att någon elev råkat puffa till honom så han tappade sin mobil och spräckte glaset. Nu var han återigen jätteledsen. Piggade dock upp när jag sa att han kunde gå hem och leka med Oliver till jag slutade för dagen på jobbet.

Jobbet var ju också väldigt intressant idag, när en i personalen kom in för att ta kvällsskiftet så frågade han om vi inte stänger kl 18 idag? Oj jäklar vilken miss för det stämde ju, hade schemalagt dom till 20. Det var bara att ringa larmbolaget och ändra spärrtiden...

Kvällen har iaf varit lugn, myste med våfflor, sylt, grädde och glass till middag och nu är det bara en massa mys som gäller resten av kvällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar