söndag 8 januari 2012

Projekt

Dom som känner mig lite närmare vet att jag alltid har något projekt på gång. Mitt januari projekt är att äta ur kylskåp, frys och matskåp. Låter det trist? Det är det inte. Har du koll på vad som finns i matväg där hemma och när bäst före datumet går ut? Jag har tillsamans med William gjort en matsedel en vecka i taget där vi tillsammans bestämt vad vi ska äta. Finns alltid en massa mat som av någon underlig anledning aldrig blir uppäten även om vi tycker om råvarorna så nu ska vi skärpa oss. Har hittat många nya recept så vi har mycket att se framemot och kompletterar bara med det lilla som behövs i grönsaks och fruktväg. Idag bjöd vi hem Pia och Simba på middag så dom fick ta en långpromenad hit. Till middagen serverades Oxfilé (fanns i frysen) med potatisgratäng (sju potatisar fanns i kylen, kompletterade med lite grädde)och grönsaker. Äppelpaj till efterätt (hade en påse äpplen i kylen som jag köpte före jul och började bli skruttiga) med vaniljvisp. Delikat middag och det mesta fanns hemma :)

Har även börjat skärpa mig med att ta med matlåda till jobbet, sparar massor med tid och pengar :) Läste i aftonbladet att man kan spara 15000 kr om året på att ta med sig matlåda till jobbet och dom pengarna kan man göra mycket roligt för.

Låter det här för bra för att vara sant eller är jag helt knäpp? Det är nog en blandning av båda men när jag bestämt mig kan jag vara väldigt envis att genomföra mina projekt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar