lördag 28 januari 2012

Kärring

Satte väckarklockan i morse trots att jag är ledig. Williams skola hade ett event och det var obligatorisk närvaro för eleverna. Även om det inte är min helg så är det ju självklart att man som förälder går dit, tyvärr hade nu William åkt på magsjuka och kräkts. Stackars lilla hjärtat...

Softade lite här hemma innan jag äntligen tog mig i kragen och kom ut på en promenad, förenade nöje med nytta och slängde lite i sopsorteringen. Väldigt tung kasse denna gång då det var mycket tomglas, förstår inte vart alla tomma flaskor kommer ifrån...? Törstiga vänner? Grannar?

En sväng förbi affären och kompletterade upp ingredienser för en cashewloaf, en favoriträtt som jag lärde mig laga när jag bodde i Australien. Kommer inte ihåg receptet till 100% när det gäller mängderna men går på känsla och det brukar bli bra. Rätten är vegetarisk och så fantastisk god.

Allt det där tog på krafterna så när jag la mig på soffan och vilade så somnade jag och sov några timmar. Har sömnbrist då jag sovit dåligt hela veckan. Vaknade dock och kände mig som en grining kärring. Brukar bli det ibland när jag sover på em. Fast å andra sidan jag kanske alltid är en grinig kärring, det blir bara lite tydligare ibland...

Nu ska jag googla lite recept inför nästa lördag då vi har gäster på besök, tänkte mig minst en tre rätters meny... Det är ju trots allt bästa Helene & Co som kommer på middag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar