fredag 13 januari 2012

Tågresa

Det blev en intressant tågresa...Efter en timme stannade tåget pga signalfel och där blev vi stående en halvtimme innan tåget började gå igen dock i snigelfart. Jag tyckte det var kallt på tåget så jag hämtade en kopp te. Fördelen med att resa 1a klass är att det bara är att förse sig. Hade precis satt mig när tåget tvärnitar till följd av att min mugg med skållhett te hamnar i mitt knät. Aj som f#n!!! Byxorna blir helt blöta och jag får ta min resväska och byta om på en minimal toalett. Får kylgele av tågvärden för att lindra smärtan... Efter ett tag kommer tågvärden förbi igen med en värdekupong på 300 kr som plåster på såren... Eftersom vi var försenade så missade vi vårt anslutningståg så då hann vi förbi en pub och dricka en Guinness :) Nu är vi på plats men kan dock inte avslöja vår destination då det fortfarande är en hemlighet... Huset är fullt med folk och vi ser alla framemot morgondagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar